Ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές των μαθητών που θα φοιτήσουν
στην Πρώτη (Α΄) Τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018
αρχίζουν την Τρίτη 2 Μαίου 2017 και λήγουν την Παρασκευή 19 Μαίου 2017.
Στην Α΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου
θα εγγραφούν μαθητές γεννημένοι από τη 01-01-2011 έως και 31-12-2011
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα απαραίτητα δικαιολογητικά
δείτε το έγγραφοΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΟΝΕΩΝ.
Για το ατομικό δελτίο υγείας πατήστε εδώ.
Για τα όρια του σχολείου τα οποία ανανεώθηκαν πατήστε εδώ .
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ |
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΟΛΗΣ ΓΟΝΕΩΝ
Ν. ΞΑΝΘΗΣ
Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με την υποστήριξη του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) στο πλαίσιο του έργου «Σχολές Γονέων», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.) και το Ελληνικό Δημόσιο, προσφέρει δωρεάν έως 30/09/2015 πέντε (5) επιμορφωτικά προγράμματα :
1. Σύγχρονη οικογένεια (50 ώρες)
α. Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
Το αναπτυσσόμενο άτομο στην οικογένεια.
Ανάπτυξη και εξέλιξη από τη βρεφική ως την εφηβική ηλικία.
Γονεϊκοί ρόλοι.
Δημιουργία και μεταβίβαση στερεοτύπων για το φύλο.
Φύλο και Μ.Μ.Ε.
Εργαζόμενοι γονείς.
Μονογονεϊκή οικογένεια.
Ενδοοικογενειακή βία.
Η οικογένεια σε κρίση: διαζύγιο - πένθος - απουσία.
Επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις.
Προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών, τρόποι πειθαρχίας και σωματική τιμωρία.
Ο ύπνος.
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ανάλογη με την ηλικία των παιδιών.
Θέματα ισότητας στην οικογένεια.
β. Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
Οικογένεια και σχολική επίδοση: ο ρόλος της γονεϊκής εμπλοκής.
Επιθετικότητα στο σχολείο.
Οι εξετάσεις.
Το παιχνίδι.
γ. Τηλεόραση
Προβλήματα εθισμού και επιπτώσεις στην υγεία του παιδιού.
Κατάλληλα και ακατάλληλα τηλεοπτικά προγράμματα σύμφωνα με την ηλικία του παιδιού.
Οριοθέτηση χρόνου που αφιερώνεται στην τηλεόραση.
Οριοθέτηση τρόπου και χρόνου ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Ενίσχυση της κριτικής σκέψης και των μηχανισμών άμυνας του παιδιού, ώστε να αντιστέκεται στα αρνητικά τηλεοπτικά πρότυπα.
δ. Οικιακή οικονομία
Διαφήμιση και κατανάλωση.
Στάση των παιδιών απέναντι στη μόδα.
Οικογενειακός προϋπολογισμός.
Οι γονείς ως πρότυπα οικονομικής διαχείρισης.
Διαπαιδαγώγηση των παιδιών για τη διαχείριση προσωπικών τους αγαθών και χρημάτων (π.χ. χαρτζιλίκι).
2. Σύνδεση σχολείου-οικογένειας (50 ώρες)
α. Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων-παιδιού
Επικοινωνία με γονείς και μαθητές.
Συνεργασία με γονείς-μετανάστες.
Οικογενειακός γραμματισμός για την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου.
Τρόποι αποτελεσματικής μελέτης.
Ενίσχυση της κριτικής σκέψης, εξετάσεις.
β. Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση ακαδημαϊκών κλίσεων
Διάγνωση κλίσεων, αναγκών, ενδιαφερόντων μαθητών.
Επαγγελματικός προσανατολισμός.
γ. Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών
Επιθετικότητα, βία στο σχολείο (bullying).
Σχολικός εκφοβισμός. Εκφοβισμός παιδιών μεταναστών.
Πειθαρχία.
Δειλία.
Σχολική διαρροή. Τρόποι περιορισμού της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
δ. Θέματα ειδικής αγωγής
Αίτια δημιουργίας προβλημάτων.
Χαρακτηριστικά παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Μορφές αποκλίνουσας συμπεριφοράς.
Συνεργασία οικογένειας και εκπαιδευτικής κοινότητας για την υποβοήθηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Θεσμοί και κέντρα υποστήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Ενημέρωση για τρόπους κοινωνικής ένταξης.
Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σεγονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες και απασχολούμενους στο χώρο της Ειδικής Αγωγής (εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς επιστήμονες, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.λ.π.).
3. Συμβουλευτική σε εξειδικευμένα θέματα (25 ώρες) (πρόγραμμα που διαμορφώνεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευομένων)
Υγεία και Παιδί
Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και χώρων παιδικής αναψυχής.
Εφηβική κατάθλιψη.
Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά.
Διατροφή (θέματα παχυσαρκίας, νευρικής ανορεξίας).
Σημασία της σωματικής άσκησης.
Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια.
Παιδί και Νέες Τεχνολογίες
Επιπτώσεις από τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Ιστοσελίδες με επικίνδυνο ή ακατάλληλο περιεχόμενο.
Εκφοβισμός σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (εναλλαγή θύτη-θύματος).
Παιδαγωγική χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Θετικές και αρνητικές συνέπειες από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων.
Σεξουαλική Αγωγή και Μέση Ηλικία
Εξέλιξη και αναπαραγωγική ηλικία.
Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα-AIDS.
Προετοιμασία για γονεϊκότητα.
Προγεννητικός έλεγχος.
Εγκυμοσύνη - Λοχεία - Επιλόχειος κατάθλιψη - Θηλασμός.
Τρίτη Ηλικία
Σχέσεις με την οικογένεια.
Ρόλος στην ανατροφή των εγγονών.
Οικογενειακός γραμματισμός.
Συνέπειες της συνταξιοδότησης.
Απώλεια αγαπημένων προσώπων.
Βιωματικές ασκήσεις για αυτοπροσδιορισμό και απόκτηση αυτοεκτίμησης.
Δημιουργικές ασχολίες (π.χ. ανεύρεση πηγών για την τοπική ιστορία, θέματα αντιπαραβολής του παρελθόντος (βιωμάτων, συμπεριφορών, ηθών, εθίμων, αξιών) με το παρόν.
Εκπαιδευτικές ευκαιρίες.
Συμμετοχή στα κοινά.
Υγεία και Τρίτη Ηλικία
Ανάπτυξη του ανθρώπου (γέννηση, εφηβεία, ενήλικη ζωή, γήρας).
Σωστή διατροφή για πρόληψη νοσημάτων.
Σημασία της σωματικής άσκησης.
Πολυφαρμακία.
Πρώτες βοήθειες.
Συνήθεις ψυχολογικές διαταραχές (π.χ. άνοια τύπου Alzheimer, απώλεια νοητικών ικανοτήτων σε προχωρημένη ηλικία, κατάθλιψη).
Το πρόγραμμα απευθύνεταισεγονείς παιδιών από τη βρεφική έως την εφηβική ηλικία, σε μελλοντικούς γονείς, σε ενήλικες τρίτης ηλικίας και σε επαγγελματίες που ασχολούνται με άτομα τρίτης ηλικίας.
4. Συμβουλευτική σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (25 ώρες)
α. Ψυχολογική Υποστήριξη
Βασικά στοιχεία για την οικογένεια.
Η ψυχολογική στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
Οικογένεια και παιδί.
Παιδί και σχολείο.
Κοινωνική ένταξη ευπαθών ομάδων γυναικών.
β. Αγωγή Υγείας
Νοσήματα, εμβόλια, διατροφή και κανόνες υγιεινής.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε αθίγγανους, μουσουλμάνους, παλιννοστούντες και μετανάστες γονείς παιδιών από τη βρεφική έως την εφηβική ηλικία.
5. Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης (25 ώρες)
Διαχείριση ελεύθερου χρόνου στην παιδική ηλικία.
Διαχείριση ελεύθερου χρόνου στην εφηβική ηλικία.
Η εκπαιδευτική διαδικασία αποσκοπεί στην ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων (μέσω συζήτησης/ανταλλαγής απόψεων και βιωματικών ασκήσεων) και παρέχεται από εξειδικευμένους επιστήμονες.
Τα 50ωρα προγράμματα περιλαμβάνουν είκοσι (20) συναντήσεις και τα 25ωρα προγράμματα δέκα (10) συναντήσεις μία ή δύο φορές την εβδομάδα.
Για την ένταξη στα προγράμματααπαιτείται μόνο η συμπλήρωση σχετικής αίτησης. Τμήματα θα τεθούν σε λειτουργία σε σχολεία και συλλόγους με την εγγραφή τουλάχιστον 20 ατόμων.
Με την ολοκλήρωση κάθε προγράμματος οι συμμετέχοντες λαμβάνουν πιστοποιητικό επιμόρφωσης (Ν. 3369/2005, άρθρο 5).
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην Υπεύθυνη Εκπαίδευσης της Σχολής Γονέων N. Ξάνθης: κα. Πρωικάκη Ουρανία
κιν. 6941648117 (ώρες 9:00-13:00), e-mail: proikaki@gmail.com
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώνουν και να καταθέτουν αιτήσεις στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) Δήμου Ξάνθης, Πλατείας Εμπορίου 44 (περιοχή Παζαριού), τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 11:00-13:00.
ΘΕΜΑ: « Συμπληρωματικές οδηγίες για την εποχική γρίπη »
Σχετ.: 1. Η υπ? Αρ. Πρωτ. Υ1/Γ.Π.οικ.88649/13-10-14 εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας «Αντιγριπικός εμβολιασμός για την εποχική γρίπη» ΑΔΑ: 7Ω88Θ-Ν3Λ.
2. Η υπ? Αρ. Πρωτ. Υ1/Γ.Π.οικ.4188/15-1-15 εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας «Δωρεάν διάθεση ανιϊκών φαρμάκων» ΑΔΑ: 7ΗΑΡΘ-1ΟΘ.
3. Η συνοπτική ετήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης της γρίπης για την περίοδο 2012- 2013 του ΚΕΕΛΠΝΟ.
4. Το από μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ΚΕΕΛΠΝΟ
Σύμφωνα με τα δεδομένα της επιτήρησης της εποχικής γρίπης του ΚΕΕΛΠΝΟ, αναμένεται αυξητική τάση στα κρούσματα της εποχικής γρίπης τις επόμενες εβδομάδες. Για το λόγο αυτό παρακαλούνται όλες οι Υπηρεσίες και φορείς που έχουν αρμοδιότητα ενημέρωσης του κοινού (της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων, Εθνικής Άμυνας, Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας, Πρόνοιας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ.τ.λ.) να μεριμνήσουν ώστε οι πολίτες και ειδικότερα οι κλειστοί πληθυσμοί (εκπαιδευτικοί, μαθητές, σπουδαστές, ηλικιωμένοι κ.α.) και άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου βάσει της σχετ. 1 εγκυκλίου μας να λάβουν γνώση αναφορικά με τις οδηγίες πρόληψης της εποχικής γρίπης. (Διαβάστε περισσότερα).
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|
O Ιστοχώρος υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας πρότυπο Joomla JSN_Dome_FREE
Σχεδιασμός & Υλοποίηση: Εμπλιούκ Τζιχάτ Π.Ε. 19