Την Πέμπτη 11.02.2016 επισκέφτηκαν τα τμήματα της ΣΤ τάξης του σχολείου μας τα στελέχη του ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΞΑΝΘΗΣ " Ε Κ Φ Ρ Α Σ Η " στο πλαίσιο του προγραμμάτος " Γυμνάσιο Ερχόμαστε".
Το εκπαιδευτικό υλικό «ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ! Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝAΣΙΟ» είναι ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό εργαλείο για την προετοιμασία των μαθητών της Στ? Δημοτικού για το Γυμνάσιο, που βασίζεται στη φιλοσοφία και τις αρχές της πρωτογενούς πρόληψης. Περιλαμβάνει 10 συναντήσεις που γίνονται από τον εκπαιδευτικό εντός σχολικού προγράμματος.
Στις συναντήσεις αυτές οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μάθουν πληροφορίες για το νέο τους σχολείο, ενώ παράλληλα ενθαρρύνονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους γι? αυτή την αλλαγή και να εφοδιαστούν με δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν στο μεγάλωμά τους και στον αποχωρισμό του σχολείου που τους φιλοξένησε για 6 χρόνια.
Τα στελέχη του Προγράμματος Πρόληψης κ.κ.Τσιλιγγίρη Δανάη και Δράκου Ελένη σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς της τάξης, τόσο σε αυτή όσο και στις συναντήσεις που θα επακολουθήσουν θα προετοιμάσουν τους μαθητές σύμφωνα με τη φιλοσοφία της πρωτογενούς πρόληψης, δίνοντας τους την ευκαιρία να πληροφορηθούν για τον τρόπο ζωής τους στο νέο τους σχολείο, ενθαρρύνοντας τους παράλληλα να εκφράσουν τα συναισθήματα τους γι αυτήν την αλλαγή, αλλά και εφοδιάζοντας τους με τις απαραίτητες ψυχοκοινωνικές δεξιότητες .
Στο πλαίσιο του έργου ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου, διαδικτυακό σεμινάρο "webinars" το οποίο αφορούσε την ορθή, ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου.
Το σεμινάριο που ήταν καινοτόμου διαδραστικού χαρακτήρα και αφορούσε τους μαθητες της Ε΄ και ΣΤ' τάξης υλοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τη χρήση διαδραστικού οπτικοακουστικού υλικού διακεκριμένων ταινιών και βίντεο του Πανευρωπαικου Δικτύου Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης (Insafe) το οποίο προβάλλει με προσιτό τρόπο τις συμπεριφορές των ανηλίκων στο διαδίκτυο.
Σκοπός του κύκλου των σεμιναρίων αυτών είναι οι μαθητές να ταυτίζουν τους εαυτούς τους με τους πρωταγωνιστές των βίντεο, κατανοώντας με αυτό τον τρόπο πόσα από τα δικαιώματα που έχουν στο Διαδίκτυο καταπατώνται τόσο από τους ίδιους (όπως π.χ. η προστασίας της ιδιωτικής ζωής), όσο και από τρίτους.
Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε μεγάλος αριθμός σχολείων απο όλη την Ελλάδα.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και ΔιάΒίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013
Πράξεις: «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία» Άξονες Προτεραιότητας 1,2&3
ως υποψήφιες για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού,
Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ2014-2020 με τίτλο
«Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων(ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία?Τάξεις Υποδοχής» Άξονες Προτεραιότητας6,8&9
Οι Πράξεις αποσκοπούν στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.
Κεντρικός πυλώνας των Πράξεων είναι η ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ? ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης.
Για την ενίσχυση των ανωτέρω παρεμβάσεων οι Πράξεις περιλαμβάνουν συνολικά τις ακόλουθες δράσεις:
ΔΡΑΣΗ 1: Εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης ΕΚΟ με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70
Η δράση αφορά στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (όπως ρομά) με εκπαιδευτικούς που δύνανται να υποστηρίξουν την υποδοχή και ένταξη των μικρών μαθητών στο ελληνικό σχολείο (οριζόντια παρέμβαση σε δημοτικά σχολεία που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών).
Στόχος είναι η επίτευξη πιο αποτελεσματικής, συμμετοχικής και ενεργητικής ένταξης και προσαρμογής των μαθητών αυτών (αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως ρομά) στο εκπαιδευτικό σύστημα και η αποφυγή της απομόνωσης και της περιθωριοποίησής τους.
ΔΡΑΣΗ 2: «Ενέργειες ενημέρωσης, προβολής και δημοσιότητας»
Η δράση αυτή περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών δημοσιότητας και προβολής που είναι απαραίτητες τόσο για την προβολή του αντικειμένου του έργου αλλά και για την προβολή των Πράξεων, ως συγχρηματοδοτούμενης από την Ευρωπαϊκή Ένωση ? Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ-ΑΠ1»(MIS 520704),
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ-ΑΠ6»(MIS5000044),
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΚΑΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ- ΑΠ3» (MIS 453706) ΤΟΥ ΕΠ«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», ΤΟΥ ΕΣΠΑ 2007-2013 ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΑΝΑΔ ΤΟΥ ΕΣΠΑ 2014-20120
Οι Πράξεις αφορούν στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρίαή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου τωνειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικούσε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις.
Έχοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Πράξη εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες?προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και έχει ως βασικό στόχο να αναδιαρθρώσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στις Σχολικές Μονάδες ΕιδικήςΑγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης.
Επιπλέον, στοχεύει στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων για την εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίεςή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού ΕκπαιδευτικούΥλικού.
Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ώστενα εφαρμόσουν καινοτόμα προγράμματα διδασκαλίας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικούπου έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο άλλωνδράσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των εποπτευόμενων φορέωντου. Επίσης, απασχολείται Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).
Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό "Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό» ο οποίος είναι μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος του Βρετανικού Συμβουλίου και του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας με τίτλο «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα», και τάσσεται κατά της ενδοσχολικής βίας βασιζόμενο στα ιδανικά και τις αξίες του Ολυμπισμού και της Ολυμπιακής Εκεχειρίας.
H εργασία των μαθητών είχε ως θέμα μια μικρή ιστορία bullying μεταξύ φιλων με ευτυχή κατάληξη και παραδειγματισμό για τη σωστή επίλυση δαφορών.
|
O Ιστοχώρος υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας πρότυπο Joomla JSN_Dome_FREE
Σχεδιασμός & Υλοποίηση: Εμπλιούκ Τζιχάτ Π.Ε. 19